lördag 7 april 2012

Min nya arbetshörna

Det finns väl egentligen inget som hindrar mig från att vara ute och påta i trädgården fastän det snöregnar och blåser snålt. "Det finns inga dåliga väder, bara...", ja, ni vet. Men jag har planerat att flytta och plantera om växter och än så länge känns det lite osäkert när det gäller väderleken. Så då passar jag på att flytta om inomhus istället. 



I en hörna i vardagsrummet har jag haft ett skrivbord stående men det har inte känts helt rätt. Något har helt enkelt fattats. Jag gjorde därför en rejäl ommöblering och då blev det genast mycket bättre. Pricken över i:t är en moodboard-tavla gjord av en mdf-skiva som jag målade med griffeltavelfärg. Här samlar jag sådant som ger mig inspiration och annat tänkvärt.



På väggytan bredvid moodboarden har jag samlat kort och foton  från Paris som jag ramat in. Fina reseminnen.



Tänkvärda citat har jag skrivit av och printat ut på fotopapper. På så sätt ser jag dem varje dag och blir påmind om det som är viktigt för mig.



Konservburkar blir utmärkta pennhållare.



Och en varm och go' latte gör det mysigt och gott för kreativiteten.


❀❀❀

Nu skiner solen minsann. Tror att jag ska gå ut en stund i trädgården och se hur det står till med tulpanerna i krukor och rabatter i detta lynniga aprilväder. Bladen sticker upp nu men de ser lite frusna ut. Men "Den som väntar på något gott...", ja, ni vet.

2 kommentarer:

  1. Åh så fin din arbetsplats blev Eva! Nu får ju jag fixa min!
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Blir helt klart inspirerad att förändra. Tror jag börjar med badrummet....
    kram S

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...