tisdag 18 juni 2013

Uterummet och försvunna värmeljus







(Bilder: Villa Vårgatan)

De två senaste veckorna har minst sagt varit intensiva. Efter dotterns student, studentuppvaktningar och förkylningar börjar lugnet nu att infinna sig. I trädgården växer det så att det knakar. L tyckte att det hade blivit lite väl mycket av det gröna och drog iväg på korståg med den elektriska häcksaxen i högsta hugg. Själv ägnade jag mig åt att piffa till uterummet. Upptäckte då att värmeljusen i ljuslyktorna på det nya lilla bordet vid dagbädden var borta. Visst fyllde jag på med nya igår kväll? Och nu när jag tänker efter så var det likadant igår morse. Det är visst fler som gillar värmeljus. Troligtvis en fågel, sa man på jobbet. Kan inte vara bra för magen ifall den nu äter stearinet/paraffinet. Det får kanske bli fågelfrön i lyktorna istället?

Kram


(kruka/Löddeköpinge plantskola, litet trädgårdsbord/IKEA, kuddfodral/HM)

3 kommentarer:

  1. så mysigt du har det i ditt uterum.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Jag är så förtjust i din myshörna! Allt är så fint pyntat och färgstämt! Den lilla krukan med fötter var ljuvligt söt. Skumt med de försvunna ljusen, men det är säkert en Skata, de brukar nalla saker här också./ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Det ser underbart härligt ut i din mys hörna.

    Kram Anna

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...