torsdag 21 juni 2012

Rummet i rummet




Jag har gjort det igen, jag erkänner. Jag har ändrat och lagt till. Det var något med rummet i rummet som inte kändes helt ok och häromkvällen när jag studerade det inifrån huset kom jag på det: färgerna var för många, det kändes orange och oroligt. Bilden jag såg framför mig var en kopia av uteplatsen som ligger i direkt anslutning till matrummet; vita väggar och vitt tak, zink och svart. Så klart. Målarburken var redo och när jag var klar kändes de vita "väggarna" och "taket" på ett märkligt sätt mer svävande, mer osynliga än de var tidigare. När jag hängt upp gardinerna och planterat om växterna i zinkspannar infann lugnet sig. Nu är rummet i rummet precis som jag vill ha det. I alla fall till nästa gång...  

Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...