söndag 3 mars 2013

En glad och solig vårhälsning från vår entré

Hela jag fylldes av en härlig känsla när jag slog upp ögonen i morse. Våren, min absoluta favoritårstid, är här och solen skiner! Som vi har väntat. Håller tummarna för att båda har bestämt sig för att stanna. 



De unga syrenerna vid björken har knoppar och det uppstammade ligusterklotet ser ut att ha fått fler gröna blad.


Snödropparna blommar i små tuvor i trädgården. Fina även i kruka.


Fågelholken på lusthuset inväntar sina första gäster.


Det känns så bra att äntligen kunna säga att det är vår på Vårgatan.

✼✼✼

Kram

8 kommentarer:

  1. Oj vad avis jag blir. Fantastiska bilder.

    Här har vi snö så det räcker och vi fick lite påfyllning igår.

    Ha det gott och njut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Snart (förhoppningsvis) är det er tur;-).

      Hälsar Eva

      Radera
  2. Härligt och hoppfullt! Måtte vi få behålla våren länge. Och du bor nog på världens bästa adress!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Men hur är det möjligt!? HU vad avundsjuk jag blir! Ser dina fina bilder...här åkte barnen skidor i trädgården idag.../Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, prata om kontraster:-). Den som väntar på något gott... (väntar alltid för länge?);-)

      Hälsar Eva

      Radera
  4. Gud så underbart härligt det ser ut och vilken fin entre ni har.

    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Anna, så roligt att du tittade in hos mig.

      Hälsar Eva

      Radera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...