lördag 13 september 2014

Ogräs och tulpaner






Trädgården har fått sköta sig själv ett tag, ett bra tag, och när katten är borta dansar ogräset på bordet. Det blev en riktigt skön och efterlängtad stund i trädgården med ogräsrensning och löksättning. Planterade fikonträdet i en av lådorna i pallkragehörnan och håller tummarna för att det kommer att trivas där. I samma låda finns nu också tulpanlökarna Salmon Impression som jag har hört mycket gott om. Ser redan nu fram emot den laxrosa färgen! Satte alliumlökar bland jättedaggkåpan, blir nog en fin kombo. Under det ena äppelträdet har jag fyllt på med tulpanen Queen of Night och vid entrén kommer förhoppningsvis ännu fler av den vita tulpanen Maureen att blomma till våren.

Tack snälla ni för goa kommentarer och för att ni tittar in!
Kram

5 kommentarer:

  1. Åh så fina tulpaner! Väntar på att min beställning ska komma:)
    Gillar din första bild, så fint med gräset.
    Lycka till med fikonet.
    Ha en fortsatt fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Eva, you have figs!!! Fantastic! And I can't wait till spring is coming and I can see these fabulous tulips bloom!
    All my best and a wonderful sunday
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder! Ja, här har trädgården också fått sköta sig själv ett tag! Tog en hastig runda på framisdan igår, för att dra ogräs där - välbehövligt... Fast på något sätt kan jag också tycka att det vildvuxna, är lite charmigt och skönt så här års.
    Den där kombinationen blir nog jättefin!
    Ha en skön söndag! /Eva

    SvaraRadera
  4. Jag trodde det var miskantusgräset på första bilden som var ogräset, då hade jag blivit förvånad! Bra att du har "friserat" dina lökpåsar, ingen reklam här inte! Salmon Impression har jag också köpt men jag ska nog testa den i kruka första året... ja, jag är feg!
    Ha en bra vecka!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk trädgård du har ! Och blogg :) du har en ny trogen läsare av din blogg.

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...