tisdag 23 juni 2015

Moser. Nelly Moser


Nelly Moser hör kanske inte till den klematissorten jag själv hade valt men min Nelly är lite speciell och nu skulle jag inte vilja vara utan henne. Jag har nämligen fått henne av min pappa och när hon blommar tänker jag lite oftare på honom och slår honom en signal eller skickar ett mess. Växter jag fått och som jag har planterat i trädgården blir en vacker påminnelse om mina nära och kära eller glada stunder i fina bloggvänners lag. En perfekt present med andra ord (förutsatt att du har lite koll på vad den andra kan tänkas gilla...).


Fortsatt fin tisdag


10 kommentarer:

  1. She is a beauty - your father gave a princess to his princess! That's lovely.
    Happy days
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Vilka fina ord om din pappa!!! Jag har precis satt en Nelly Moser i två vita klätterrosor! Var lite osäker men har sett så fina bilder av denna klematis att jag slog till!!! Vacker bild! Allt gott Mari

    SvaraRadera
  3. Så fin! Har blivit lite besatt av klematisar ...hihi...vill ha dom alla;)
    Har flera växter som påminner mig om olika personer. Det är fint tycker jag.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Kärlek! Jag älskar Nelly moser men hon trivs inte hos mig. Tror varje år att hon inte ska komma upp alls men så kommer det nåt litet spröt. Kanske måste byta ut henne, men det säger jag ju varje år förstås ...

    SvaraRadera
  5. Även jag har en klematis som jag fått av min pappa och det betyder verkligen jättemycket! Jag tänker ofta lite extra på honom när jag passerar genom pergolan.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt och vad trevligt för lille far när smsen dyker upp med små hälsningar☺
    Ha en go torsdag! Här tittar faktiskt solen fram ibland☺
    Milla

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt och vad trevligt för lille far när smsen dyker upp med små hälsningar☺
    Ha en go torsdag! Här tittar faktiskt solen fram ibland☺
    Milla

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt och vad trevligt för lille far när smsen dyker upp med små hälsningar☺
    Ha en go torsdag! Här tittar faktiskt solen fram ibland☺
    Milla

    SvaraRadera
  9. Sant! Jag har också några växter som jag fått av nära och kära som små påminnelser om dem.
    Jag tycker Nelly Moser är jättefin, och köpte en sån en gång för några år sedan, men den tog sig aldrig.

    Kram // AH

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...