onsdag 24 juli 2013

Lavendel och brickbord



Här på Vårgatan görs det inte många knop. Eller, jo, jag har fixat lite i trädgården och målat. Ytterligare en spaljé har blivit svart och en gammal pall förvandlades till ett brickbord. Annars är det slapparläge i däckstolarna i soligaste hörnan som gäller. Ja, jag försöker i alla fall. Har lite svårt att sitta still. Olivträdet har kommit ut och verkar stortrivas i medelhavsvärmen som råder just nu, liksom lavendeln som blommar för fullt och så vackert. Det är min absoluta favoritväxt. Ett framtida projekt är att plantera ett helt hav och jag vet den perfekta platsen. Men just nu känns det inte som att det är läge att plantera och flytta på växter, så jag får helt enkelt ha tålamod och invänta rätt tidpunkt. 

Ha en riktigt skön sommaronsdag och tack snälla, snälla för alla fina kommentarer i förra inlägget.

Kram

1 kommentar:

  1. Brickbordet blev väldigt fint. Vad lite färg och fantasi kan göra. Kram Pernilla

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...