onsdag 15 augusti 2012

I Gunnel Carlssons trädgård

Gunnel Carlsson är en av initiativtagarna till Tusen Trädgårdar och ställer då ut sin egen trädgård. Själv beskriver hon den som en "rufsig sillsallad". Här finns varken plikt eller tvång utan enbart lust och glädje. 


Garaget har förvandlats till ett orangeri som främst fungerar som Gunnels arbetsrum. 







Snyggt med kombinationen betongstenar och gräs.


Att fästa etiketter med växtens namn är en fiffig idé som jag tror att jag ska ta efter.



Charmfulla planteringar och hemliga gångar.





När jag åkte därifrån gjorde jag det med ett förnöjsamt leende på läpparna. Det spelar ingen som helst roll om din trädgård liknar en rufsig sillsallad eller inte - den är helt rätt i alla fall.


Kram

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut! Synd att jag missade det, hoppas det blir fler tillfällen. Och jag föredrar det rufsiga framför det strama och strikta. Eller kanske jag allra helst vill ha en kombination?
    Så roligt att se bilder från Gunnels trädgård!
    Ha det bra!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Ser härligt ut. Gillar hennes arbetsrum i orangeriet. Underbar kombination.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Det är väl en av sakerna som gör att det är så kul med trädgårdar, att de kan vara så olika och ändå så fina.....
    Kul att se Gunnels trädgård.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...