fredag 21 september 2012

Kärleksörten

blommar så vackert nu. I våras ville jag ändra innehållet i en rabatt och grävde därför upp kärleksörten som stod där. Visste inte riktigt var jag skulle placera den i stället så det fick bli i kruka. Det blev rätt många krukor. Nu pryder de vår lilla uteplats i väster, där vi gärna sitter på bänken och njuter av solen på seneftermiddagen.




Foto: Villa Vårgatan

En klar fördel med att blogga är att man får saker och ting färdiggjorda. Ni vet sådana där projekt som man påbörjat men som sen inte blivit avslutade av en eller annan anledning. Sådana där Det-gör-jag-sen-saker som man inte riktigt orkar ta tag i igen. Dörren mellan den stora uteplatsen och den västra var ett sådant projekt. När jag fotat dörren syntes det väldigt tydligt och klart att den inte var helt färdigmålad (läs: bara grundmålad). Eftersom jag nu ville ha den där bilden var det bara att ta fram färgburken och vips så var det avklarat. Det gick ju snabbt! Och nu när penseln var varm for den lätt vidare över till andra oavslutade projekt. Dagens slutsats: Ett oavslutat projekt leder till flera avslutade.


Ha en fortsatt skön helg!

Kram

1 kommentar:

  1. Kärleksörten är verkligen fin. Efter de senaste årens mörkbladiga varianter så kändes dina gammeldags mjukgröna med rosa blommor så fräscha att titta på. Kul att du fick tummarna loss! Fint blev det.

    Kram

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...