tisdag 12 augusti 2014

Nytt DIY inomhus






Sommaren har varit alldeles underbar och jag känner mig härligt utvilad. Kreativiteten har varit på topp här på Vårgatan och det har blivit en hel del måleri, både inom- och utomhus. Hade länge önskat mig ett svart vitrinskåp med vit insida och hittade till slut det jag sökte på en nätauktion. Men priset skenade iväg (så ruggigt snabbt det gör det!) och till slut blev skåpet någon annans drömskåp. Efter att ha förlorat ytterligare två skåp på auktionen bestämde jag mig för att lägga ner det hela. Dagen efter sprang jag på ett furuskåp på loppis och det för en spottstyver. Med lite färg och nya knoppar har det gamla skåpet fått ett nytt liv och jag mitt drömskåp. Slutet gott, allting gott;-)!

Kram

10 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev! Som vanligt när du och dina penslar är inblandade! Roligt att höra ifrån dig, borde vi inte ses också snart? Har du hälsat på mig i havehuset än? Nu börjar det äntligen bli drägligt att gå in där...
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Superfint! Bra jobbat. Jag målade mitt för några år sedan och är fortfarande nöjd:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Men så lustigt, även jag fyndade ett furuskåp i sommar som med hjälp av vit och svart färg blivit ett skåp jag längtat länge efter :=)
    Ps. toppenbra ide med dagbäddarna!
    Iren

    SvaraRadera
  4. Dear Eva,
    congratulations, this is a very special piece! So elegant and beautiful! You did a good job on it. And so, it's even better as one from the auction house - you created it - so this is your memory!!!
    Have a wonderful time (summe in Austria doesn't exist this year)
    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Hvor ser det bare godt ud! Det er både nyttigt, praktisk og dekorativt!

    SvaraRadera
  6. Superfint! Bytte du ut de runda "benen"?
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva och tack! Ja, vi bytte ut de gamla benen. Vi hade en regel liggande som vi helt enkelt kapade i längre bitar för att få upp skåpet på höjden./Eva

      Radera
    2. Smart och säkert mycket finare.
      Eva

      Radera
  7. Hur snyggt som helst!!! Här har kreativiteten inte varit så hög i sommar.....latare än någonsin:). Men, nu känner jag att jag börjar gå igång. Brukar börja med en stark lust att rensa ut.

    Vill så gärna bjuda hit dig. Vad har du för mail?

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...