onsdag 15 maj 2013

Lusthus slash sommarverkstad



Under vintern har grillkolen trängts här med krukor med eller utan innehåll, mattor, solstolar, några tomma burkar med torkad färg och annat tjafs, allt i en enda röra. Rena skräpboden och inte alls lusthuset slash sommarverkstaden som det är tänkt att vara. Nu skulle allting ut, äntligen!


 

Oliv- och citronträden fick flytta hit, nya växter inhandlades och dagbädden bäddades. 


Dottern skänkte mig sin gamla, lilla musikanläggning och med hjälp av en förlängningssladd kan jag nu lyssna på ljuv och avkopplande musik när jag känner för det. 


Här kan jag hålla till när det regnar och måla om nån möbel eller bara varva ner efter en dag på jobbet.





 - Jag går ut i trädgården ett tag och jobbar lite, sa jag till resten av familjen. Nu dröjer det ett par timmar innan någon börjar leta. Pst, säg inget!

Kram

2 kommentarer:

  1. Så fint och mysigt du har det i ditt lusthus. Visst är det skönt när man får städat bort och ut vintern och somra till det i sitt utomhuskrypin. Man kan ju jobba på olika sätt i trädgården - det är väldigt bra att hålla på med trädgårdsteori i utsträckt läge ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna. Ha en fortsatt skön försommarhelg!

      Kram

      Radera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...