lördag 14 september 2013

Skämshörnan del 2 och lite nytt inomhus







Häcken, som med tiden ska ersätta pileskärmen, och marktäckväven är på plats i skämshörnan. I kanten av jordplätten gömde sig fina kullerstenar och en del av dem har jag använt till en kant runt klotrobinian. I ringen ligger ny jord och i den har jag planterat krypkotula som jag fått av Anna. Ser lite futtigt ut så jag får nog komplettera med fler. Gillar murgröna men runt denna stam är den inte välkommen. Nästa steg är gångar med täckbark och plantering av växter. Inomhus har kudden i läsfåtöljen fått nytt överdrag.

Kram och fortsatt trevlig lördagskväll 

2 kommentarer:

  1. Det har hänt en del ser jag. Ser absolut lovande ut.

    Fin hund.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det finns snart inget att skämmas över! Så skönt det är att få ordning på något man gått och tittat snett på, själv håller jag på med det gula. Jag var så trött på blommorna där. Nu har det kommit dit två ligusterklot och det känns redan bättre.
    Bokutbyte måste vi absolut ha, jag behöver inspiration till det gula, vi hörs per e-post.
    Kram
    Katarina
    PS Det ser mycket bra ut inne med, men det brukar det ju göra. Det syns tydligt att Charlie håller med. DS

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...