lördag 7 juli 2012

En regnig sommarlördag i uterummet

"Sol, sol, kom igen, vi vill gärna va' din vän", hörde jag några barn ropa och vem vill inte det? Men pyssla och fota kan man göra oavsett väder. Vid något tillfälle hade jag sett väldigt snygga svarta fat/krukor, men tyckte att de var lite dyra. Kom då på att jag hade ett liknande fat hemma fast grått. Och med lite svart färg fick jag mitt fat. Kan bli riktigt snyggt med stenar och en liten vattenpump också.









Nu kom solen minsann. Önskar er en skön och förhoppningsvis fortsatt solig kväll.

2 kommentarer:

  1. Så snyggt du har det. Ja, mycket trädgårdspynt är oskäligt dyrt tycker jag. Mycket billigare och miljösmartare att återanvända saker som man har. Ditt fat blev snyggt!

    Det finns solcellsdrivna små fontänpumpar. Superbra! När det är mulet går ett batteri igång så de pumpar alltid.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna för den fina kommentaren! De där små fontänpumparna ska jag genast kolla upp.

      Kram

      Radera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...