fredag 27 juli 2012

Medelhavshörnan


Trädäcket ute i trädgården har förvandlats till en medelhavshörna. Nu när det varit så varmt och fint tyckte jag att citron- och olivträden också skulle få ta del av det fantastiska vädret. Båda har sett lite ledsna  och hängiga ut den senaste tiden. Citronträdet stod tidigare i uterummet och jag tror faktiskt att det har tagit sig under den korta tid det stått ute i det varma och soliga hörnet. Det ser på något sätt piggare och mer alert ut. Vi får hoppas på att olivträdet också reagerar på samma positiva sätt. 




Lavendel har tagit över zinkspannarna och funkian som fanns där tidigare har nu flyttat till bänken vid planteringshörnan.


Det svarta fatet har fått nytt innehåll. Visst ser han nöjd ut?



Även vindspelet har hittat sin plats.

Så härliga de senaste dagarna varit! Jag har njutit av  varje sekund och tankat en massa energi. Inga måsten utan bara här och nu. Har fått en hel del nya idéer som gäller trädgården. Vill mycket men måste tänka på att ta ett projekt i taget... Jag hoppas så att solen får skina på oss ett litet, litet tag till. Oavsett vad den pessimistiska väderprognosen säger.   

Må så gott!  

3 kommentarer:

  1. Så härligt med en medelhavshörna. Passar extra bra dessa medelhavsvarma dagar. Förstår att växterna njuter. Precis som vi ;-)
    Kram åsa

    SvaraRadera
  2. Mysigt med medelhavshörna! Men man måste vattna och vattna märker jag, annars slokar växterna omedelbart, jag är alltid orolig för mina myrtenträd när det är så här varmt.
    Ha det bra!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig hörna, där måste det vara härligt att vara! Kram Hanna

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...